Vegetarische Nasi van broccolirijst

Een dagje geen vlees en/of veel koolhydraten? Dan is dit een aanrader. Nasi van broccolirijst met gebakken stukjes dès van Quorn. Het basis ingrediënt van Quorn is mycoproteïne.
Mycoproteïne is een gezonde bron van eiwitten, dat groeit in de natuur. Het is een voedzaam lid van de champignon familie en van nature vetarm.
Last but not least is Quorn neutraal van smaak waardoor het makkelijk toepasbaar is in je eigen favoriete gerecht als vervanger voor kip.
Recept voor 4 personen:
– 2 pakjes á 175 gram Quorn stukjes dès
– scheutje ketjap
– 400 gram broccolirijst (koeling)
– 200 gram dungesneden preiringen
– 200 gram dungesneden witte kool
– 1/2 rode paprika in reepjes
– 1 kleingesneden teen knoflook
– theelepel gemberpoeder
– 1 kuipje nasi goreng boemboe (of andere nasi kruiden)
Roerbak de preiringen samen met de witte kool 2 minuten in wat rijstolie op hoog vuur, voeg de broccolirijst, paprikareepjes, knoflook en wat gemberpoeder toe en roerbak onder voortdurend omscheppen nog 2 minuten.
Marineer ondertussen de stukjes quorn in een lepel ketjap, dep ze droog en bak ze in een lepel rijstolie tot ze goudbruin zijn.
Schep de nasi boemboe door de groentenmix samen met 40 ml warm water en roer goed door.
Schep de goudbruin gebakken stukjes Quorn door de nasi en serveer met wat kroepoek en gebakken geraspte kokos/pinda’s (Seroendeng).