Zes (6!) maal daags een eetmoment

running-man-vector-free-color-splash_23-2147492712Zodra je hebt ontbeten start je met het verbranden van de ingenomen energie. Daarmee komt je stofwisseling op gang en de spijsvertering. Daarom is het aan te raden om over de gehele dag en avond zes eetmomenten te plannen, te weten: drie maal daags een voedzame maaltijd en drie maal daags een gezond tussendoortje. Met elke 3 uur een eetmoment blijft je lijf energie verbranden, houd je de stofwisseling op gang en de energie constant. Het lichaam krijgt geen kans om voorraad op te slaan in de vorm van vet en voel je je de hele dag energiek en fit. Het allerbeste is het om een stevig ontbijt en een voedzame lunch te nemen en de dag te eindigen met een matige avondmaaltijd en een klein avondtussendoortje. Door op deze manier te eten zul je al snel merken dat je naarmate de dag vordert steeds minder behoefte zult hebben en sneller verzadigd bent. Ook de beruchte ‘middag – en avonddip’ zullen verdwijnen en de behoefte om ’s avonds op zoek te gaan naar lekkers wordt minder.

Tussendoortjes, maar wat?

De truc is natuurlijk om de tussendoortjes zo voedzaam én lekker mogelijk te maken. En dan ook nog eens met zo min mogelijk suiker en geraffineerde koolhydraten… Elke dag een zakje geschrapte worteltjes is snel saai en geeft niet de energie die je zou willen. Maar daarnaast zit je niet te wachten op veel voorbereiding, dus dan toch maar die Snicker..

Er zijn heel veel lekkere en gezonde alternatieven te bedenken. Op deze website zul je veel tips vinden ter inspiratie.

VOEDINGSADVIES EN – COACHING