Bloemkoolnasi

Bloemkool- of broccoli nasi

Nasi van broccoli– of bloemkoolrijst met kip en cashewnoten. Dat is wel erg lekker hoor!


Voor 4 personen:

  • wok 400 gram broccolirijst (in de koeling bij de groenten) in een eetlepel rijstolie.
  • Voeg wat kurkuma en 2 tenen fijngesneden knoflook toe en fruit mee.
  • Bak ondertussen in een koekenpan in blokjes gesneden biologische kipfilet in een lepel olie. Niet te hard bakken dan blijft het lekker mals.
  • Voeg daar een klein beetje water aan toe met een kleine eetlepel nasiboemboe, roer goed door en stoof zachtjes verder. Haal de beetgare gewokte broccolirijst uit de pan en houd deze apart.
  • Roerbak 400 gram Thaise of Chinese wokgroenten in een lepel olie.
  • Rooster ondertussen een flinke hand ongebrande ongezouten cashewnoten voorzichtig tot ze gaan bruinen.
  • Zet het vuur onder de pan met noten uit.
  • Voeg de broccolirijst én de kip bij de wokgroenten en schep goed door.
  • Voeg nóg een eetlepel nasiboemboe toe én een klein beetje water.
  • Haal de pan van het vuur als de boemboe goed is opgenomen. Strooi de cashewnoten over de nasi en serveer met wat kroepoek en evt. wat zuur. 

voedingsadvies en – coaching