Voorkom de beroemde middagdip

running-man-vector-free-color-splash_23-2147492712Zodra je hebt ontbeten start je met het verbranden van de ingenomen energie. Daarmee komt je stofwisseling en spijsvertering op gang. Belangrijk dus om je “motor” aan de praat te houden. Wacht niet tot je een hongerig of slap gevoel krijgt maar houd de energie constant door tijdig de juiste brandstof te nemen.  Zo voel je je de hele dag energiek en fit. Het allerbeste is het om een stevig ontbijt en een voedzame lunch te nemen en de dag te eindigen met een matige avondmaaltijd. Je zult al snel merken dat je naarmate de dag vordert steeds minder behoefte zult hebben aan tussendoortjes en sneller verzadigd bent. Ook de beruchte ‘middag – en avonddip’ zullen verdwijnen en de behoefte om ‘s avonds op zoek te gaan naar lekkers wordt minder.

Tussendoortjes, maar wat?

De truc is natuurlijk om eventuele tussendoortjes zo voedzaam én lekker mogelijk te maken. En dan ook nog eens met zo min mogelijk suiker en geraffineerde koolhydraten… Elke dag een zakje geschrapte worteltjes is snel saai en geeft niet de energie die je zou willen. Maar daarnaast zit je niet te wachten op veel voorbereiding, dus dan toch maar die Snicker..

Er zijn heel veel lekkere en gezonde alternatieven te bedenken. Op deze website zul je veel tips vinden ter inspiratie. Wil je meer adviezen over hoe je moeheid of lusteloosheid met voeding kunt bestrijden? Maak dan een afspraak!